Mijn weg.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Sam Krijger - WaarBenJij.nu Mijn weg.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Sam Krijger - WaarBenJij.nu

Mijn weg..

Door: SamdeKrijger

Blijf op de hoogte en volg Sam

27 April 2011 | Aruba, Oranjestad

Heerlijk zo’n lang weekend vrij. Alle tijd om even in alle rust na te denken over belangrijke beslissingen die zijn gemaakt en nog gemaakt moeten worden. Nu ik al meer als drie maanden op dit prachtige eiland verblijf, ben ik tot de conclusie gekomen dat de tijd echt ontzettend snel kan gaan wanneer je het naar je zin hebt. Ik heb al zoveel dingen gezien maar alles blijft me verbazen en verwonderen. De geschiedenis van Aruba is net zo rijk als de toekomst die voor haar ligt.

Het is moeilijk in woorden uit te leggen waarom Aruba mijn hart heeft veroverd maar qua gevoel is het overduidelijk. Als je je openstelt voor de cultuur, de taal en de mensen word je met open armen ontvangen door een ieder die je ontmoet. Soms hoef je niet eens om hulp te vragen want de oplossingen worden je al aangereikt. Mensen nemen je mee, nodigen je uit, zonder enige bijbedoeling. Ik word in bescherming genomen door de mensen die ik heb leren kennen, ook al denk ik soms dat ik dat niet nodig heb.

Na een dag werken kun je overal naar toe om na te denken over de dag, de toekomst, het leven. Je rijdt vijf minuten en je bent op het strand, bij een fijn restaurant of op een prachtig landschap. ’s Avonds kan er bijna altijd gedanst worden en iedereen danst met iedereen. Mijn lessen Salsa en Bachata komen hier volledig tot hun recht. Lekker even nergens aan denken en je laten leiden door de muziek.

De wereld draait en op die wereld wil ik mijn eigen draai zien te vinden, niet in Nederland, maar op Aruba. Enige tijd geleden heb ik besloten om na het behalen van mijn diploma voor minimaal 3 jaren te vertrekken naar Aruba om hier te gaan wonen en werken. De eerste offerte van een internationaal bekend accountantskantoor heb ik al binnen en de vooruitzichten zijn zeer gunstig. Tijdens mijn werk zal ik tevens verder studeren voor de titel van CPA wat mij tekenbevoegd zal maken bij jaarrekeningen gemaakt volgens US-GAAP.

Op Aruba heb ik mijn passie voor dansen kunnen herontdekken, heb ik geleerd dat het niet uit maakt wat andere van je denken zolang je zelf maar weet dat je goed doet, dat je je niet aan iemand hoeft te binden om het geluk te vinden en dat het leven niet draait om kansen maar dat het gaat over de keuzes die je maakt. En daarmee wil ik de juiste keuze maken om mijn eigen kansen te creëren.

Ik ben niet weg, ik ben ver weg, mijn weg.

  • 27 April 2011 - 21:42

    Marlies:

    Waaauw sam! Wat een mooi verhaal!

    X

  • 28 April 2011 - 07:27

    Linda:

    Toppertje!
    Je past hier helemaal in het plaatje. De salsa, de openheid. Jij past bij Aruba en Aruba past zeker bij jou :)

  • 28 April 2011 - 08:04

    Serina:

    Hey,

    Wat een mooi verhaal zeg!
    Geniet er lekker van!

    Groetjes Serina

  • 28 April 2011 - 11:50

    Sandy:

    Dan komen we dus niet op je verjaardag van dit jaar......... Of je moet dan net even op vakantie zijn in het door kou en regen geplaagde Holland ;-)
    Geniet!
    Veel liefs Sandy en de rest

  • 01 Mei 2011 - 19:46

    Dinah:

    Hey Sam,
    Via facebook kwam ik er achter dat je op waarbenje.nu zit. Ik heb al je verslagen gelezen, foto's en video's gezien. Meid wat heb je het daar leuk, geniet en blijf genieten. Goed om te lezen dat je het er enorm naar je zin hebt. Ik heb mij ingeschreven om direct een e-mail te krijgen zodra je weer iets geschreven hebt.
    Enne... proficiat als je daar nog minimaal voor 3 jaar wilt blijven. Fijn weer, goede temperatuur, leuk werk, wat wil je nog meer. Vanuit Aruba kan je zoveel kanten op. Profiteer van de tijd dat je daar bent en vooral genieten.
    Je moeder en Peter kunnen niet wachten om woensdag naar je toe te komen. Maak er iets moois van en ik zou zo zeggen, blijf schrijven. Het is zo leuk en boeiend om je verhalen te lezen. Zoals velen al voor mij hebben gezegd, je schrijft goed en beeldend.
    Nogmaals geniet ervan, groetjes, bon simang
    XXX Dinah

  • 09 Mei 2011 - 13:58

    Jan En Wil:

    Hoi Sam,

    We hebben je gevonden hoor dankzij mam en Peter! We hebben alles gelezen, foto's en filmpjes bekeken. Fijn om te weten wat je nu allemaal meemaakt. We blijven je vanaf nu volgen. Genieten hoor! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Sam

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 95014

Voorgaande reizen:

18 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Aruba Adventure

17 Oktober 2011 - 30 November -0001

Aruba home

Landen bezocht: