Ik ben een plank.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Sam Krijger - WaarBenJij.nu Ik ben een plank.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Sam Krijger - WaarBenJij.nu

Ik ben een plank..

Door: SamdeKrijger

Blijf op de hoogte en volg Sam

16 Juni 2011 | Aruba, Oranjestad

Dag lieve mensen,

Goh, nog een maandje, dan vlieg ik naar Nederland. Ik weet niet zo heel goed hoe ik het moet noemen, is het naar huis? Het is altijd mijn veilige thuishaven geweest, maar straks is alles anders. Spontaan krijg ik wel zin in de gekste dingen. Dingen die op Aruba niet vanzelfsprekend zijn. Ik wil fietsen, en dan ook zelf trappen. Ik wil op de snelweg rijden, 120 km. per uur. Een wandeling maken door een bos, lopen over de stoep en genieten van een warme douche of bad. Maar vooral mijn neefjes en nichtje een hele dikke knuffel geven!

Toch zijn er hier ook dingen net als in Nederland die ik hier liever niet zou willen hebben. Zo als een bowlingbaan. Slecht voor je nagels, slecht voor mijn reputatie. Je kunt niet overal de beste in zijn, maar ik probeer het wel. Oefening baart kunst, maar bowlen hebben mijn ouders me nooit geleerd. Het gevoel zit niet in m’n bloed en dat is duidelijk te zien aan de scores. Over de afgrijselijke schoenen vol met schimpie nog maar te zwijgen. Gelukkig vonden Nelson en Lucia het wel leuk en heeft Marina er weer een levenservaring bij nu ze het voor de eerste keer heeft gespeeld. Binnenkort komen ze kijken naar iets waar ik wel goed in ben, dansen. Chuchuuu. Lief!!

Mijn diploma’s blijven zich lekker opstapelen. In Nederland had ik al twee salsa diploma’s, nu heb ik er nog één bij en ben ik bezig met de volgende. Voor bachata heb ik mijn eerste diploma en ben ik al weer bezig voor de volgende. In Nederland had ik ook al twee diploma’s voor zouk. Het voelt als een verslaving. In Nederland toch maar een privé salsa leraar zoeken voor de aankomende 2,5 maand?

Naast diploma’s zijn er meer terugkerende onderwerpen. Zo wordt er op Blue Village constant ingebroken. De afgelopen drie maanden al acht maal. Laptops, camera’s, sieraden, alles van waarde dat ze kunnen vinden nemen ze mee. De laatste inbreker heeft tijdens zijn misdaad zelfs nog even een broodje met jam voor zichzelf gesmeerd. Geen veilig gevoel om ‘s avonds alleen in bed te liggen. Helaas doen de eigenaren van het appartementencomplex er niks aan. Maar pas op, want wie bij mij inbreekt spuit ik met BOB in zijn ogen.

Gelukkig werk ik wel in een veilige omgeving. Ongeveer elke maand op een onbekende datum moeten er 10 mensen een drugs en alcohol test doen. Deze week was het mijn beurt, de wc wordt vol gegooid met blauwe vloeistof en de deur moet open blijven staan als je zit te plassen in een potje. Gelukkig heb ik mijn handen droog kunnen houden.

Natuurlijk zijn er ook andere ongemakken in het leven die je voor je plezier doet. Ik heb de Casibari Rock Formation beklommen. Hij mag dan nog niet eens een kwart van de Hooiberg hoog zijn, maar als het warm is het toch zwaar om te beklimmen. Het is wel ontzettend mooi om zien hoe rotsen zich kunnen vormen. Eenmaal bovenop kwam de plank in me naar boven. Een ideaale plek to do some planking! Planking? zullen sommige mensen denken. Dit fenomeen startte namelijk in 2006 al onder de naam Lying Down Game. Radiostations pakken in februari planking op en organiseren wedstrijden. Luisteraars werden opgeroepen om foto’s en filmpjes te uploaden van hun planking stunts. Inmiddels is het over de hele wereld een hype geworden en doe ook ik er aan mee.

Als laatste zijn we nog naar een echte poolparty geweest,met zwembad en al. Iedereen was lekker aan het drinken en het water werd langzaamaan lekker warm…… Toen ik na mijn thuiskomst lekker in mijn bedje lag te slapen ging de deurbel/werd er geklopt. Het was Linda met hoofdpijn. Helaas moest ze nog tot morgen wachten met de kater maar nu had ze alvast een gat in haar hoofd. Onze stuntel ging later naar huis en was daarvoor nog even van de trap het zwembad in gevallen. Gelukkig geen ernstige gevolgen maar de dokter zei dat ze volgende keer haar bandjes niet meer af mag doen.

xxxxxxxxx

  • 17 Juni 2011 - 07:23

    Mam En Peter:

    Lieve Sam,
    Ja wij zijn weer blij dat je voor even thuis kom maar begrijpen jou tweestrijdigheid ook wel.
    x x x mam en Peter

  • 17 Juni 2011 - 12:38

    J To The Oan:

    Hey lief zusje van me!

    Heerlijk weer eens een verhaal van je te zien! Love the dancing pictures! Zal wel weer even wennen zijn om weer in Nederland te zijn zometeen, maar die 2,5 maandjes zullen ook wel weer voorbij vliegen. Dan weer 3 jaar naar Aruba maar we spreken elkaar nu veel meer via de pc dan dat we daarvoor deden :D en uiteraard is het altijd fijn om een vast vakantieplekje in aruba te bemachtigen ;) Ik verwacht uiteraard nog wel een aantal planking pictures.. whaha geweldig

    Dikke kus!

  • 20 Juni 2011 - 07:57

    Marloes:

    Leuk, leuk!

  • 21 Juni 2011 - 12:01

    Gemma:

    Heej!
    En dan heb ik nieuws.... je mag hier zelfs 130 km per uur rijden op de A7 vanaf Wognum: HOEZEEE
    Naar idee dat er zoveel wordt ingebroken zeg.
    En al een privé salsaleraar gevonden?
    Verder alles goed hier. De baby groeit goed en heeft Stephan al in z'n rug geschopt :-) Ik ben er doorheengeslapen (wat een wonder is, want slapen doe ik echt heel slecht).
    Liefs Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Sam

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 95008

Voorgaande reizen:

18 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Aruba Adventure

17 Oktober 2011 - 30 November -0001

Aruba home

Landen bezocht: