Een ongeluk heeft geen hoek nodig.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Sam Krijger - WaarBenJij.nu Een ongeluk heeft geen hoek nodig.. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Sam Krijger - WaarBenJij.nu

Een ongeluk heeft geen hoek nodig..

Door: SamdeKrijger

Blijf op de hoogte en volg Sam

27 Juni 2011 | Aruba, Oranjestad

Dag luitjes,
Ik ben geen geboren schrijfster maar ik voel de drang opkomen iedereen weer wat beter op de hoogte te houden. Dat ik iedereen in Nederland op de hoogte hou betekend wel dat ik ook graag wil horen hoe het met iedereen daar gaat, het blijft geen eenzijdig verkeer natuurlijk!

Mijn dansschool ArubaSalsa heeft een fantastisch idee bedacht. Om de twee weken is het voortaan swim and dance bij Bugaloe. Dat betekend dat we onder onze schitterende dansoutfit onze sprankelende zwemkleding moeten dragen want we gaan te water! Beetje ongemakkelijk spring ik de eerste keer het water in, het idee is dat het water ’s avonds koud zal zijn. Bij het raken van het water met mijn tenen is de verblijding groot wanneer het juist nog warm blijkt te zijn. BOMMETJE!

Een bommetje was ik ook bij Jolly Pirates. Stel je voor: een piratenschip, waar je onbeperkt Piña colada of Pirates poison kunt drinken. Aan het einde van de rit, en twee snorkelspots verder begint de ropeswing. Je hangt aan een touw en springt van de zijkant van de boot het water in. Je moet wel loslaten anders zal pannenkoek je tweede naam zijn. Elegant als ik ben spring ik na drie minuten twijfelen toch alleen van de zijkant. Als er een prijs zou zijn voor luidste gil zou hij voor mij zijn, net als de poedelprijs voor zieligst sprongetje. Ik zou een prijzenkast aan moeten schaffen!

Wat ik ook graag wilde neerzetten is dat ik ben wezen quad rijden. We zijn via the lighthouse langs de noordkant van Aruba en de kust gereden. Het was echt super mooi. Ruud en ik reden aldoor voorop en lieten de rest achter in onze stofwolk. Eenmaal bij de goldmine aangekomen gingen we een paar rondjes spinnen en creëerden we een enorme rookwolk. Het leek allemaal heel leuk, maar toen vielen we om. Ik raakte als eerste de grond met mijn hoofd, en mijn helm maat XL heeft me weinig steun geboden. Eenmaal op de grond viel de quad op mijn voet, Ruud sprong meteen op en tilde hem van me af. Even kon ik niks zeggen en deed alles pijn. Ik ben in de schaduw gezet en moest drinken. Toen we weer terug liepen naar de quad was het enigste wat ik nog zag een fel wit licht. Ik had het gevoel dat het enigste wat ik wilde doen slapen was. Toen moest ik overgeven en kwam mijn zicht weer terug. Omdat ik op mijn hoofd was gevallen en ik had overgegeven moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis.

Als je dan in de ambulance gaat, doe ik dat natuurlijk wel met style, zoals op de foto’s te zien is heb ik mijn zonnebril nog steeds op. Na een grondige ondervraging kreeg ik een deken om, voor het geval de fotografen van 24ora me op stonden te wachten bij het ziekenhuis. Gelukkig waren ze er niet, er hebben al te veel inwoners van Blue Village op die site gestaan. Ondanks het feit dat ik er niet uit zag werd er flink gesjanst door de ambulancebroeders. Toen Elmar eenmaal in mijn kamer nr. 6 aankwam, kwam hij al snel tot de conclusie dat het een belabberde bedoening was. Ik lag helemaal alleen, ze hadden me niet goed gewassen, ik had geen drinken, en alles duurde te lang. Eenmaal in mijn rolstoel gehesen mocht hij mij dan ook naar de afdeling brengen om een foto te laten maken van mijn voet.

Achteraf ben ik er goed vanaf gekomen. Ik heb een gekneusde voet, overal schrammen en blauwe plekken, mijn gezicht ligt open, een ei op mijn kin en ik heb een lichte hersenschudding. Voor ik het ziekenhuis uit mocht moest ik welOok mocht ik meteen een rekening betalen van fl. 506,- Ik zou nu twee weken op krukken moeten lopen maar toen ik hoorde dat ik deze moet kopen omdat ik geen AZV verzekering heb van Aruba ben ik weggelopen zonder krukken. Als student op Aruba heb je het niet breed. Toen de directeur van mijn stage me vroeg wat er met me gebeurt was en ik opeens in tranen uitbarstte heeft hij voor mij geregeld dat ik mijn krukken alsnog krijg, zonder kosten. Ik heb echt het fijnste stage bedrijf van Aruba!

xxxxxx

  • 27 Juni 2011 - 17:03

    Marloes:

    Heee meis, ik kreeg vanmiddag opeens een smsje van leslie dat je een ongeluk had gehad.. ik schrok mij dood! Gelukkig is het uiteindelijk mee gevallen maar het is toch balen. Erg lief dat je stagebedrijf meteen krukken voor je regelt.. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

  • 28 Juni 2011 - 16:08

    Salsalover:

    Hoi ,Hola Sam

    Als je terug bent van vakantie,moet je even mailen dan kunnen wij afspreken over de lessen enz (salsalover@hotmail.es) groetjes

  • 28 Juni 2011 - 16:08

    Salsalover:

    Hoi ,Hola Sam

    Als je terug bent van vakantie,moet je even mailen dan kunnen wij afspreken over de lessen enz (salsalover@hotmail.es) groetjes

  • 28 Juni 2011 - 18:01

    Rens, Irma, Nan&Juul:

    Hey!

    Jeetje wat een verhaal. Dat was/is even schrikken!
    Gelukkig goed afgelopen!

    Rustig aan.

    dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Sam

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 95005

Voorgaande reizen:

18 Januari 2011 - 15 Juli 2011

Aruba Adventure

17 Oktober 2011 - 30 November -0001

Aruba home

Landen bezocht: